SOLUCIONS
KULTURE ROOM
Reconstruïm la cultura!
KultureRoom és una proposta que uneix educació i cultura a través dels equipaments culturals municipals i els centres educatius de secundària. La metodologia consisteix en dissenyar un "scaperoom" adaptable a diferents equipaments culturals (museus, centres cívics...) que conclou amb la creació d'una peça artística i la seva difusió, a través de les noves tecnologies.
Ideació
Desenvolupament d'una eina digital per fer un seguiment del procés d'orientació i creixement a l'aula i fora (mentors i testeig experiències).
Focus
De quines maneres podríem facilitar espais de creació cultural dirigits a joves per a que assoleixin autonomia personal, explorin els seus talents únics i augmentin les seves oportunitats?
Xarxa
El nostre projecte parteix de centres educatius i equipaments
culturals, que considerem que són agents plenament interessats en la
proposta plantejada. Creiem que el nostre projecte planteja una connexió
molt interessant pels agents implicats i que ells mateixos en poden ser
els mitjans de difusió.
Complementem el projecte amb una proposta d'oci, per tant atractiva per
al públic objectiu, com a base. I a través d'aquesta metodologia
plantegem un gran contingut educatiu i cultural.
Desenvolupament
KultureRoom és una proposta que uneix els centres educatius i els
equipaments culturals a través d'una metodologia educativa i creativa,
donant-li una vessant innovadora.
Els destinataris del projecte són els alumnes de secundària de 3r i 4t d'ESO de diferents instituts de Girona.
Els objectius generals del projecte són facilitar espais de creació per
als joves; i el seu acostament a la cultura. A través d'aquest projecte
volem:
• Promoure la seva autonomia personal.
• Explorar els seus talents únics.
• Augmentar les seves oportunitats de relació i perspectives de futur.
• Presentar diferents equipaments culturals del territori.
Per assolir els nostres objectius ens basem en una metodologia
educativa, atractiva i vivencial on els joves són els protagonistes. De
manera transversal treballen diferents aspectes de la cultura, per tal
d’arribar a un destí final, que és la creació d’una peça artística per
difondre-la a l’espai públic, mitjançant les noves tecnologies.
Aquesta metodologia es basa en el concepte d’ scaperoom, a través de
diferents reptes que es resolen de manera cooperativa, per assolir un
objectiu final. La dinàmica que plantegem està creada per ser aplicada
en equipaments culturals municipals de diferents tipologies i és
adaptable a diferents disciplines artístiques.
Partint d’un fil conductor adaptat a l’espai on s’està realitzant
l’activitat, plantegem diferents reptes motivadors i pràctics, que
incorporen una vessant educativa i cultural implícita. A través
d’aquests reptes els participants aprendran i aconseguiran diferents
elements que els acostaran a l’objectiu final: la creació d’una peça
artística.
Aquesta creació serà exposada a l’espai públic a través de les noves
tecnologies, concretament la realitat augmentada, que consisteix en
visualitzar elements virtuals sobre elements reals a través de
dispositius electrònics. Creiem que d’aquesta manera els joves obtenen
un reconeixement de les peces creades i els facilita compartir el
resultat assolit. D’aquesta manera poden difondre l’experiència viscuda
entre els seus iguals.
Sostenibiliat
Requerim la participació activa dels centres educatius de secundària de Girona i dels equipaments municipals culturals de la mateixa ciutat. A part d'això necessitem material fungible i no fungible per tal de realitzar les activitats i la col·laboració de persones enteses en els diferents àmbits culturals i la metodologia proposada.
Impacte
Apropa els adolescents al món cultural i desenvolupa tot un seguit de competències transversals per al futur social i laboral dels joves.