SOLUCIONS
-CADENA D’IMPACTES - De consumidores a creadores

Trencar per crear!
Dotar d’eines als infants per esdevenir creadors de l’espai cultural gironí.
Focus
De quina manera activem la capacitat critica i creativa dels alumnes de 4t d’ESO per créixer com persones actives, lliures i ciutadans participants?
Xarxa
El projecte treballa connectant alumnes, professionals,
institucions educatives i espais culturals (institucions, equipaments,
espai públic) i les insereix en una dinàmica d'intercooperacio que fa
que incrementin el seu coneixement mutu i puguin, a mes, seguir
col·laborant en un futur. Aquesta relació estreta, interdisciplinar i
sostinguda tindrà lloc, especialment als dos espais de co-creació.
Utilitzarem les xarxes educatives per connectar amb els centres interessats.
Desenvolupament
Fases:
1- Creació d'un grup d'àmbits culturals diversos.
2- Acció d'impacte disruptiu en alumnes de 4t d'ESO en un IES.
3- Impuls de col·lectius d'adolescents per crear nous impactes en altres espais i esdeveniments culturals.
Experiència: Vivencial i d'oportunitat de treball amb professionals de
diversos àmbits culturals. Transcendirà les fronteres de l'aula per
entrar al "mon real". El destinatari sentirà que ell és un creador i
generador de cultura, al mateix temps que s'autoeduca, autoaprèn i resol
reptes de caràcter cultural del seu entorn.
Sostenibiliat
Equip motor.
Honoraris 4 experts + 1 dinamitzador.
Concertar els espais a l’institut.
Compromís dels espais culturals participants i receptors de les accions.
Impacte
La proposta genera impacte en els quatre àmbits implicats al projecte:
- Pels alumnes, l’acció disruptiva a l'aula genera conflicte, emociona, i
desperta inquietuds per moure'ls cap a la creació cultural.
- A nivell de centre educatiu, la proposta vol cobrir una necessitat
difícil d'afrontar: treballar les competències transversals (inter i
intrapersonal, educació en valors). Valors que ofereix la cultura i que
impulsen l'alumnat a proposar accions lligades al territori i amb un
compromís social.
- Pels creadors i agents de l’àmbit cultural (art, ciència i
humanitats), promou espais de co-creació per treballar de manera
cooperativa. Dona visibilitat a les seves creacions com un aparador
cultural i accés a espais de rellevància del territori.
- A les administracions les ajuda a impulsar politiques culturals a
partir de propostes que estan fetes des de dins dels propis i futurs
consumidors de cultura.